Tærø Rundt

Tilmelding til årets Tærø Rundt 1. juni 2024 er ikke åben endnu, men sæt endelig kryds i kalenderen.

Når der åbnes for tilmelding, vil det kunne ske via formularen på denne side, hvis man gerne vil have en "huskemail", når tilmeldingen er åben, kan man skrive til bogoesejlklub@gmail.com

Vi glæder os til både at se gamle kendinge og forhåbentlig også førstegangs Tærø Rundt-sejlere - ALLE er lige velkomne :-)

TÆRØ RUNDT 2023

1000 tak for deltagelse til et - trods mangel på vind, afkortet bane og udsat start - super vellykket Tærø Rundt 2023

Tusind tak til alle vores sponsorer, som kan ses her.

Sponsorer Tærø Rundt

Resultatet af dagens sejlads kan ses her:

Løbsresultater

Overaltresultat

Tærø Rundt 2023 lørdag d. 3. juni

Det er ved at være tid til tilmelding til dette års Tærø Rundt, som løber af stabelen lørdag d. 3. juni fra Bogø Havn.

Tilmelding foregår via formularen nedenfor senest d. 27. maj.

De bedste sejlerhilsner

Bogø Sejlklub

Tærø Rundt 2023

Lørdag d. 3 juni:

Kølbåd
Motorsejler

Lidt af hvert - godt at vide:

For 33. gang afholdes den sjove og smukke kapsejlads, der giver sejlerne mulighed for både afslappet sejlads og hård konkurrence.

Der er løb for kølbåde samt et lille løb for motorsejlere.

Kølbådesejler efter GPH-mål og motorsejlere efter LYS.

Der opsættes telte med bar, og der arrangeres musik og dans efter maden. Fra kl. 18.00 kan man grille sin medbragte mad på den tændte grill.

Der er tradition for mange og gode præmier. Alle både, der fuldfører, får en præmie. Der er derudover en stor lodtrækningspræmie lørdag aften kl. 22.00 for de, som opholder sig i teltet ved lodtrækningen og under middagen er der amerikansk lotteri.

Fredag aften sørger "Bogø Portalen" for musik og hygge i teltet. Ønsker man at købe mad fredag aften kan man gå ind på portalens hjemmeside. Bogø Brød på havnen laver også lækre pizzaer. Fadøl og vin kan købes i teltet.

Lørdag aften hygger man sig med medbragt mad, hvor der er masser af grillkapacitet til at tilberede på. Alternativt kan mad bestilles i forvejen hos "Bogø Brød", som så leverer maden lørdag aften (forret, grillkød med tilbehør og en lille kage) ved bestilling senest torsdag den 1. juni hos "Bogø Brød" på tlf: 52401859 (mellem kl. 9-15). Det koster 200 kr.

I teltet er der bar, hvor øl, vin, vand samt kaffe/te og cognac kan købes. Det er ikke tilladt at medbringe egne drikkevarer i teltet, idet klubben har hårdt brug for støtte til at minimere underskuddet!

Morgenbrød mv. i særklasse kan også købes hos Bogø Brød på havnen.

Kort om selve sejladsen:

Skippermøde på Bogø Havn lørdag den 3. juni kl. 08.30. Udlevering af program sker i bureauet, der er åbent lørdag fra kl. 07.30.

Start og mållinje er mellem to orange mærker udenfor indsejlingen til havnen.

Banen for kølbåde er 25 sømil rundt om Tærø, dog etableres en mindre bane på 20 sømil rundt om Tærø for de mindste kølbåde.

Visse løb med mindre både kan ved skippermødet få afkortet banen, således at de har mulighed for at gennemføre løbet.

Motorsejlere sejler ikke Tærø rundt, men runder en grøn sideafmærkning ved den nordlige Farøbro.

Banen tilrettelægges, således at der ikke opstår kryds øst om Tærø, hvor der i øvrigt forefindes sideafmærkninger.

Kapsejladsen kan sejles af både med op til 2 m dybgang. I tilfælde af ekstremt lavvande sejles ikke syd om Tærø.

DELTAGERGEBYR:

Tilmeldingen er først gyldig ,når betalingen er registreret hos Bogø Sejlklub. Af hensyn til planlægningen skal der betales senest mandag den 29. maj. Registreringsnummer: 4880 Kontonummer 3675343 eller Mobilpay 12126 (husk at anføre bådnavn OG bådejer ved betaling). Tilmeldingsgebyret er kr. 300,- pr. båd. Ved for sen tilmelding / betaling tillægges kr. 100.